Használt autót vásárolni nem egyszerű feladat. A fogyasztónak a műszaki adatokon felül tudnia kellene arról is, hogy az autóra nincs-e friss tartozás terhelve, vagy éppen nem áll-e végrehajtási eljárás alatt. Nem egyszer előfordul az az eset is, hogy az adóhatóság veszi el az új, jóhiszemű tulajdonostól az autót.

Használt autó vételekor az általános paramétereken felül egyéb tényezőkre is figyelnünk kell. Könnyen előfordulhat például, hogy a használt autó nem teher nélkül jut hozzánk, és erről mit sem tudunk. Így adó- és vámtartozás, melyre már végrehajtás van kérve, vagy egyéb bírósági végrehajtásból származó teher is lehet a járművön. És ezen még az sem segít, hogy hozzájutunk a gépjármű törzskönyvéhez, hiszen az csak azt bizonyítja, hogy nem lízingcég, vagy hitelintézet tulajdonában van az autó.

Márkakereskedésekben vásárolt használt autóknál, a kereskedőnek törvényből eredően kötelessége az egy év szavatossági idő biztosítása.

Az egy éves szavatosság fogyasztói szerződés esetén hasznát autónál, azt jelenti, hogy az első 6 hónapban felbukkanó hiba esetében a kereskedő tartozik automatikusan helytállással, ezen kötelezettsége alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy az autó hibája a vásárlás után keletkezett. Ennek tipikus esete, ha a vásárló a használt gépjárművet, nem rendeltetésének megfelelően használta. Az év második felében (7-12. hónap) szintén felelősséggel tartozik, ám ha első kereskedői véleménye szerint az használt autó hibája a vásárláskor még nem volt meg, a vásárló kötelezettsége bebizonyítani ennek ellenkezőjét. Nem szabad azonban azt elfelejteni, hogy az autó használtsági fokából eredő hibákért nem felelhet a kereskedő.

A használt autó vásárlás 5 alapszabálya a „Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete” útmutatása alapján

1. Lehetőleg csak olyan használt autót vásároljunk meg, amely esetében az eladó gépjármű-kereskedő, s nem egy másik magánszemély, ez esetben jár az egy év szavatosság.

2. A gépjárműről készíttessünk állapotfelmérő lapot, ahol pontosan rögzítsük az autó műszaki állapotát a legfontosabb alkatrészeire kiterjedően.

3. Nézzük/nézessük meg, hogy pontosan milyen javítások, cserék szükségesek autónkon az közeljövőben.

4. Az adásvételi szerződésben pontosan rögzítsük, mikor kerül átadásra a kocsi, s mely terhek kit terhelnek (átírás, eredetvizsgálat, stb.)

5. Ha a használt autóra külön garanciát vállalnak, meg kell nézni, ez pontosan milyen feltételekkel jár. A garanciavállalás feltételeit kérjük el írásban. A vásárlók sok esetben külön fizetnek azért, ami a jogszabályok alapján amúgy is jár nekik.

Gumi

Száraz útfelületen, lassú, városi közlekedésben használva az abroncsok között különbségek kevésbé érzékelhetők, inkább csak a gyenge minőségű abroncs zajossága tűnhet fel. Országúti közlekedéskor vagy vizes úton való használatkor az abroncsok közötti eltérések azonban óriásiak. Az sem mindegy, hogy átlagos használat mellett 2 vagy 4 év alatt kopik el az autógumi. Ökölszabályként megállapítható, hogy gumiabroncs vásárlásnál max. egy kategóriával lépjünk lefelé, ha nem szeretnénk, hogy az autónk korábban megszokott menettulajdonságai drasztikusan leromoljanak és veszélyesnek érezzük vele a közlekedést. Az "olcsó húsnak híg a leve" mondás fokozottan igaz a gumiabroncsok esetén.
Bár csak kb. minden 4. napon nedvesek, síkosak az utak, a közlekedési balesetek több, mint fele ilyen körülmények között következik be. Ezért rendkívül fontos, hogy megfelelő minőségű abroncsot válasszunk, hiszen senki sem szeretne rosszul tapadó abroncs miatt súlyos balesetet szenvedni.